Foto: Kuba Najman @moustachecrewbmx
To, že budu psát tyto řádky by mě ani zdaleka nenapadlo. A přece se to děje. Hout, dnes už bezpochyby legenda českého BMX, chodící BMX encyklopedie, věčnej prudič a hejter, srdcař, BMXař do morku kosti, výbornej jezdec a především L.E.S.A pán. Kdo ho nezná, nemůže ho chápat, kdo ho pozná, pochopí proč ho máme tak rádi. Hout letos oslavil level 4.0, jak jinak než v Lese. Oslava to byla veliká a překvapení, které na něj čekalo ještě větší ... Je tady Houtův Bike Check !
Je začátek března a mě zvoní telefon, na drátě Kurd, Dirty Parks volá S.O.S .. What's up? Hele, mám takovej nápad .... složíme Houtovi nový kolo, je z toho zranění takovej jalovej, musíme ho nakopnout!
"Pozn. redakce: Minulej rok při tradičním Lesním pojezdu, který se koná dycinky začátkem září si Hout přivodil při najíždění nový lajny vážný zranění, zlomený obě kosti v bérci, zlomený vnitřní kotník"
Dlouhá rekonvalescence dá zabrat každýmu a v našem věku už člověk přemýšlí jinak .. Jen hodně málo riders se dokáže vrátit zpět za řídítka. A když tomu můžeme pomoct, no tak prostě musíme, to je jasná věc.
Ha, skládat kolo pro Houta? Tak to je výzva, proběhlo mě hlavou. Pak jsem si vzpomněl ještě na jeden příběh .. rok 1998, Václavské náměstí, Praha. Hout si u mě tehdy ještě co by bikrosák objednal parádní race rám Redline Proline XL. Hned jak přiletěl ze států, dali jsme spicha na Václaváku a proběhla předávka. Já tam tehdy jel vyvoněnou 105tkou a Houtovic dofrčeli Trabikem. Byla to prdel, dnes neuvěřitelné ..
Ale zpět ke skládačce 4.0, téměř po 25ti letech :) S Kudrovic nápadem se nedá nesouhlasit, dává se dohromady parta, která má zájem se na tomto překvápku podílet. Po chatu ladíme plán, jak Houtovi sebrat starý kolo, aby si ničeho nevšiml. Vítězí plán sprosté krádeže v době, kdy si Hout válí šunky na dovolené. Pro sichr uvědomujeme ženu, aby vše pro případ odhalení jistila :). Ono totiž kdo ví, Hout je maximální puntičkář. Ne, neleští si kolo denně, on ho neleští nikdy ... nýbrž jde o proporce a geometrie .. na tohle je pes.
Takže když stavba, musíme využít starej rám (ten už nikde neseženeme) a taky řídítka, to dává smysl. Zbytek kola defakto obnovíme co nejvíce do původních proporcí. Part list hodně komunikuje Kuba Najman, kterej ví co na Houta platí. Mezi tím starý kolo dovalil Kudr do Brna. Rozebíráme ho do šroubku a začínám shánět díly. Díky ležákům na skladech dodavatelů se mi daří pořídit pláště, představec, které nejvíce odpovídají původním. Velký problém kliky, klasika, kterou by chtěl každej včetně Houta Race Cranks od Profile jsou totálně nedostupné. Shodujeme se na klikách Crew od Cultu na 19 mm ose, které tvarově nejvíce odpovídají ....
Věci jsou nahromadě, rám odstrojenej. Co s ním? Vomlácenej jak cigánský hračky do nepoznání od originálu. Navrhuji do chatu přelakovat, ale cítím příchozí odpor party i s ohledem na nálepku Posh, to může být pro Houta srdcovka :) ... NECHAT JAK JE!! Co je to za skvost, že ho nemůžeme nahradit? Pídím se po detailech až zpětně. Zamotaná historie, směna, výměna a zase směna při hledání optimální geometrie ... V každým případě, dvě věci jsou jasný .. Za prvé, Hout záhadně vybártroval S&M DIRT BIKE 21.00 (osobně si myslím, že je to původní Berňákův rám :)) . Za druhé, rám, na který si Hout myslí a měl by to být ten pravý, jen ať víme pro příště .. SFA T1. Důvod? V dnešní době a to má recht, zmizely z trhu rámy s délkou pod 21" se zachováním zadní stavby přes 14".
Kolo je už pak složený poměrně rychle, poslední detaily v podobě odznáčku S&M SHIELD logo na hlavovku a můžeme vyrazit do Jičína. Každoroční vítání jara v L.E.S.E spojené s oslavou Houtovic levelu 4.0 bylo dnem D pro předání této krasavice! Report z víkendu si můžeš přečíst na checktrails.com.
Mise splněna, kolo předáno. I když Hout nedává své emoce příliš najevo v tomto případě bylo znát, že má ukrutnou radost. O to mám šlo a co víc, je zpět za řídítky! Díky všem, kdo se na tomto kousku podílel, nebudu jmenovat, nechci na někoho zapomenout .. ty víš. Díky Kubovi za fotky a přenechání tématu, snad se těch pár vět líbilo. Jsem za tuhle partu opravdu rád, tak by to mělo být ... myslet víc na druhý než sám na sebe!
PART LIST:
Rám: S&M DIRT BIKE 21.00
Znak: S&M SHIELD logo
Řídítka: Fit Northwest 8.00
Představec: Cult MIND CONTROL V2 FL Black 52 mm
Vidlice: Odyssey R32 Black
Gripy: ODI LONGNECK ST Black
Brzda: Flybikes Manual
Brzdová páka: Trébol Flat Black
Brzdové špalky: Flybikes MANUAL Black
Brzdové lanko: Thebikebros Linear Black
Stahovací páska: Thebikebros LOGO
Přední náboj: Profile MINI SS Matte Black
Zadní náboj: Profile MINI SS Matte Black, 10T
Dráty: Thebikebros 14G PG ED Black
Ráfek zadní: Odyssey HAZARD LITE Chrome 36H
Plášť přední: Odyssey AITKEN PLYTE Black 2.25"
Ráfek přední: Odyssey HAZARD LITE Black 36H
Plášť zadní: Odyssey AITKEN Black 2.10"
Duše: Odyssey Air Supply
Kliky: Cult CREW Black 175 mm
Pedály: Odyssey TWISTED PC Black
Převodník: Profile IMPERIAL Black 28T
Sedlo: Relic CHOICE Railed Black
Sedlovka: Relic CHOICE Railed Black